نیروی دریایی مقتدر؛

 حضور موثر و استفاده بهینه از ظرفیت‌های دریا تمدن‌ساز است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: اقتدار دریایی ایران از دوران هخامنشی و بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله دشمن فکر نمی‌کرد نیروی دریایی ارتش ایران این گونه مقتدر و قدرتمند در عرصه دریاها و اقیانوس‌ها ماموریت انجام دهد. 

حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در جمع فرماندهان و مدیریت منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندرعباس دستاوردهای نیروی دریایی ارتش را حیرت انگیز توصیف کرد و افزود: دنیا شاهد عظمت مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در جمع فرماندهان و مدیریت منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بندرعباس، دریا را از ظرفیت های مهم تمدن سازی دانست و گفت: استفاده صحیح از ظرفیت های دریا جامعه ساز است و استفاده نکردن از آن ظرفیت عظیم را می توان مصداق تمدن سوزی دانست.

وی استفاده از ظرفیت های دریا محور کشور را در گرو امنیت و اقتدار در دریا دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش و سپاه، با دانش و فناوری اقتدار امنیت آفرین برای کشور ایجاد کرده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه طراحی، ساخت و تعمیر و نگهداری از ناوشکن هاو زیردریایی ها حیرت انگیز است.

وی گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش از دانش و فناوری بالا در علوم پایه، علوم مهندسی و علوم انسانی به‌ویژه جغرافیای ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک برخوردار بوده و همین باعث شده ناوشکنی بسازد که یک دور پیرامون کره زمین را با اقتدار بپیماید.

حجت الاسلام خسروپناه، نیروی دریایی ارتش را نه تنها یک نیروی نظامی، دفاعی و امنیتی بلکه یک دانشگاه بزرگ در حوزه علوم مهندسی و انسانی معرفی و اضافه کرد: اگر دانشگاه علوم و فنون دریایی نیروی دریایی ارتش رشد نمی‌کرد این صنایع تولید نمی شد.

خسروپناه، ماموریت ها و کارهای نیروی دریایی ارتش را ظهور مفهوم علم، عقل و حکمت دانست و اظهار داشت: کار در نیروی دریایی ارتش حکمت است یعنی علم نافع عقلانیت است که برای بشریت منفعت دارد.

وی افزود: بر خلاف سیاست های رژیم صهیونسیتی و آمریکای جنایتکار، نیروی دریایی ارتش تجهیزات رزمی تولید میکند که برای آسیب و حمله به کشورها استفاده نمی شود و برای دفاع از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستاوردهای نیروی دریایی ارتش را دارای پشتوانه نرم افزاری دانست و افزود: اگر پشتوانه نرم افزاری و فناوری نظامی نبود، دشمنان طمع حمله به ما را داشتند.

حجت‌الاسلام خسروپناه فناوری در ارتش را آمیخته شده با مهارت و کار آموزی متناسب با دانش ها دانست و گفت: الگوی تعلیم و تربیت در ارتش، کاملاً کاربردی و نمونه ای موفق برای مجامع آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.